Thursday, December 13, 2007

Bersua kembali

Assalamualaikum semuanya,

Wah..dah lama rasanya D tak menulis dlm blog nie. Bukan apa lantaran tugas yg teramat banyak. Kekadang tu bila dah terasa sgt bebanan kerja, D buka dan baca je blog kwn2. Sekadar rehatkan minda sambil2 ingin tahu cerita kwn2 yg terkini.

Dari lepas Raya sampai ke hari nie, ramai yg ingin merancang percutian mereka. Yang dah rancang awal2, D hanya perlu mengingatkan mereka untuk mengambil tiket penerbangan masing2. Maklumlah hampir semua penerbangan dari Brunei ini dah penuh dan ramai jugak yg dalam waitinglist. Ada jugak penerbangan yg dah tutup penempahan. Dari udara, ada jugak yg nak bercuti ke Pulau Labuan dan Sabah melalui laut. Kebanyakkan feri2 yg beroperasi masih menerima tempahan. Bagi yg ingin menikmati perjalanan darat pula, hanya cuti bulan Disember ini saja di kedua sempadan boleh di lihat panjangnya kenderaan beratur sama ada untuk perjalanan ke Sarawak atau ke Sabah. Inilah indahnya Brunei Darussalam, kedudukan strategik, berada di tengah Pulau Borneo.

Namun percutian domestik dlm negeri juga tidak kurang hebatnya. Tambahan lagi perancangan negara yg hendak menjadikan tahun 2009 sebagai Tahun Melawat Brunei. Sudah banyak rancangan yg di atur. Pelancongan masih di anggap sebagai sektor baru di negara ini. Keinginan negara untuk menjadikan sektor pelancongan sebagai salah satu sumber negara selain Minyak dan gas perlu dilihat sebagai alternatif yg tidak kurang hebatnya. Walaupun pelancongan negara ini belum setanding dgn negara-negara jiran namun usaha negara tidak patut diperlekehkan. Tiap negara punyai keunikan dan keindahan masing2.

Sekian dulu buat kali ini kerana masih ada baki2 tugas yg perlu D selesaikan. Bagi yg hendak bercuti, berhati-hati walau berada di mana jua dan yang penting pastikan semua dokumen2 perjalanan masih sah laku dan menyimpannya di tempat yg selamat. Jaga diri, hiasi peribadi.

Adiosssss.

Walking away
Lady^Di


6 comments:

WAN ZUHA ISHAK said...

welcome back akak!!! miss ur blog la.

-dik zuha-

LADY^DI said...

Salam dik Zuha,

Ngeh..ngeh..ngeh....TQ dik
MWOAHZZZZZZZZZZZZZZ salam kat dik Salwa ekk.

LADY^DI

umie@kakyong said...

Salam D,. hehehe dah ada Ngeh3 ek,,,, dah jangkit dri Opah Dee la tu....

Ahaaa lar.. lama tak baca entry D.. teruskan menulis bila ada kelapangan,

ves said...

hello sis lady di,hows life up there in brunei?god bless all..amen.catch u later k wsz :)

LADY^DI said...

Salam kak Yong,

Heheheheh saje je kak dah lama bebenor tak guna wording dari chatroom. InsyaAllah ada kelapangan waktu D akan luangkan sedikit masa menulis dlm blog nie

LADY^DI said...

Hello there bro Ves,

Am doin fine here. Yeap may ALLAH bless us all. Hope u doin' fine too. Forget me not..will ya??? Do keep in touch.

Adios bro